Bekijk alles

Solarcentury installeert een groot zonnepanelensysteem op het dak bij Van Mierlo Beheer Veghel

Van Mierlo Beheer Veghel investeert in een groot zonnepanelen systeem op het dak van zijn distributiecentrum in Oss, Noord-Brabant. Het 1,2 MWp daksysteem wordt zowel ontworpen als gebouwd door het eigen team van Solarcentury.

Hat dak van Van Mierlo Beheer heeft een oppervlak van maar liefst 50,000m2, een derde hiervan zal bedekt gaan worden met zonnepanelen. De zonnestroom die hiermee wordt gegenereerd zal aan het lokale elektriciteitsnet worden geleverd, waarmee een bijdrage wordt geleverd aan de diversificatie van de Nederlandse energievoorziening.

Het systeem zal ieder jaar 1,1 GWh aan schone zonnestroom gaan opbrengen. Van Mierlo Beheer levert deze stroom aan het elektriciteitsnet, waarmee het recht heeft op een het markttarief plus de SDE+ subsidie per kWh.

Jan van Eechoud van Van Mierlo Beheer Veghel zegt: naast het feit dat we minder afhankelijk worden van het elektriciteitsnet en onze CO2 voetprint kleiner maken, is dit ook een uiterst verstandige investering omdat het ook de waarde van ons pand verhoogt.

Door te werken met een betrouwbaar en ervaren bedrijf als Solarcentury kunnen we er vanuit gaan dat het systeem zal opleveren wat we er van verwachten. Vanaf het begin hebben we nauw met Solarcentury samengewerkt en raakten onder de indruk van het vermogen van hun team om betrouwbare en voordelige technische oplossingen te vinden voor alle uitdagingen die op ons pad kwamen. Vooral de puntbelasting van het dakoppervlak was een punt van zorg dat Solarcentury dankzij zijn ontwerpervaring wist weg te nemen.

Het systeem van 4,554 modules verkeert momenteel in de constructiefase en zal naar verwachting binnen 1 maand zijn geïnstalleerd. Aansluiting op het net staat gepland voor mei 2016, vanaf die datum geeft Solarcentury een opbrengstgarantie en blijft het verantwoordelijk voor onderhoud en monitoring.

Dennis de Jong, directeur van Solarcentury Benelux, zegt: tegenwoordig zijn veel eigenaren van distributiecentra op zoek naar manieren om hun ongebruikte dakoppervlak nuttig en winstgevend te maken, het installeren van zonnepanelen is een prachtige manier om dat te bereiken.

Solarcentury heeft zonnepanelen geïnstalleerd op meer gebouwen en terreinen dan ieder ander bedrijf, waarmee we kunnen aantonen over omvangrijke ervaring en technische superioriteit te beschikken, waardoor bedrijven hun vertrouwen aan ons kunnen schenken.

Wij juichen het toe dat Van Mierlo zonnestroom als een lange-termijn kans ziet en op zonne-energie overstapt.